CDA-Kamerlid bezoekt Voorne-Putten

Foto: Madeleine de Haas, Groot-Hellevoet

Donderdag 27 augustus 2015 bracht Martijn van Helvert, Tweede Kamerlid van het CDA en woordvoerder Infrastructuur en Milieu, een werkbezoek aan Voorne-Putten. Dit werkbezoek was georganiseerd door de CDA-fracties van de vier gemeenten op Voorne-Putten onder coördinatie van het Federatief bestuur van de vier CDA-afdelingen.
Alle problematiek met betrekking tot de infrastructuur op Voorne Putten is goed voor het voetlicht gebracht. Kristel van Mourik, VVD-wethouder infrastructuur in Nissewaard en woordvoerder infrastructuur van Voorne Putten, tevens DB-lid van de Metropoolregio, hield een prima verhaal met een stevig pleidooi voor aansluiting op de A4-zuid en verbreding van de N57.
Tijdens de daaropvolgende CDA-busrit hebben we verschillende knelpunten laten zien, waarbij de problematiek van de infrastructuur gekoppeld werd aan veiligheid en volksgezondheid en ik uiteraard het verdwijnen van onze HAP nog even genoemd heb. De (over)belasting op de N57 werd Martijn volstrekt duidelijk, temeer toen hij hoorde dat de ontsluiting van het nieuwe Kickersbloem 3 daar nog bij komt. Martijn was zeer onder de indruk en heeft als een razende op z’n tablet aantekeningen zitten maken. De problematiek met betrekking tot de volksgezondheid zou hij opnemen met zijn collega Hanke Bruins Slot. De goede samenwerking van alle CDA-afdelingen op het eiland kwam met dit werkbezoek duidelijk naar voren en dit werd niet alleen door Martijn maar ook door de aanwezige pers goed opgemerkt.
Kortom, een zeer geslaagd werkbezoek!

(Auteur: Cilia Meerman – van Benthem)